21.7.2013

Juosten Meripäiville.

Kaks viikkoo ja Meripäivät, kaks viikkoo ja 15 km meripäiväjuoksu eikä muutaku pari hajanaista lenkkii koko kesässä alla. Näin siis reilu viikko sitte. Meripäiväjuoksu, jonka juoksin viime vuonna ekan kerran, alko lähenee ja samalla juoksujalkaa alko polttelee. Olin aatellu aiemmin et jätän tänä vuonna välii ku selkä on vähä renaillu täs kesän aikana, mut en miä vaan voi. Selkä on nyt ollu parempi ja haluun tuntee sen saman upeen fiiliksen mikä mulla oli viime vuonna Kotkan kaduilla juostessa ja etenki ton 15 km selätyksen jälkee.

Nyt tosiaa ko juoksutapahtumaa on jäljellä enää vajaa viikko. Ens viikon torstaina klo 13.00 starttaa Puistolan kentältä. Oon nyt tässä reilun viikon ajan koittanu käyä treenailees ja hyvin tuntuu juoksu kulkevan. Tiistaina hieman innostuin ja hölkkäilin 01:59:21 ajan, ku oli vaan nii hyvä fiilis ja juoksu kulki. Pisin aika ikinä. Mut muuten lenkit on kestänyt vajaasta puolest tunnist vajaasee puoleetoist tuntii. Välipäivii en oo unohtanu.

Pidemmän päälle näin rankka alotus ei kannattais. Nyt mulla on kuiteki tavote, jota varten on vähä ollu treenailtava. Enää en kyl tommosii tiistaisii superlenkkejä aio tosiaa ennen torstaita juosta vaa ottaa rennommin ja säästellä voimia. Kyl musta on se 15 km juoksemaa tänäki vuonna, tiiän sen. Ja meripäiväjuoksun jälkee juokseminen jää pariks viikkoo ku on Meripäiviä ja Ruotsin matkaa tiedossa, mut sit aion pyrkii jatkamaa tätä hyvin alkanutta juoksuinnostusta aina pari kertaa viikossa.

Lenkeillä tärkeetä mulle on musiikki. Ilman sitä mun juoksemisest ei tulis mitää. Olinki tos viimeviikon lopulla helisemässä ku mun vanha mp3-soitin sano ittesä lopullisest irti. Pari lenkkiä tuli heitettyä puhelimen radion avustuksella, mut Elisa viihteen mainokset ym. ei oikee NRJ:ltä toiminu lenkkimusana. Groove toimi kyl paremmin. Puhelinki lähti tiistaina huoltoo ja radio siinä mukana,, mut onneks äiti pelasti ja sain postissa johdon mun iPod sufflee ja nyt pääsen vihdoin käyttämää sitä! Toimiiii!!

Perjantainta kävin testaamassa näitä ekaa kertaa ja hyvin rullas!
DSC_0317

Mun entiset lenkkarit oli varmaa yli 5 vuotta vanhat (en muista koska ne on ostettu) ja koska niillä on nyt ainaki parina vuonna juostu enemmänki ni aattelin et on ehkä aika ostaa uudet (piti itseasias jo viime kesänä). Päädyin puolentoista tunnin sovittelujen, myyjän opastuksen ja parin päivän harkinnan jälkee Asicsen Gel-DS Trainer 18 popoihin (jotka sattu mun onneks olee tarjouksessa) ja uskon, että noi on kyllä satsaamisen arvoset. Ainoo mikä noissa kengissä ihmetyttää on toi koko. Minä, jolla on ehkä yks maailman pienimmistä jaloista 21-vuotiaaks ja yleensä kengännumero pyörii siinä 34 paikkeilla, omistan nyt elämäni ensimmäiset 37 kolmeSEISKAT!! Huhhuh! No mut mitä sillä numerolla on väliä ku on hyvät jalassa :) 3seiskat..

Mut hei onko kukaa muu tulossa juoksemaa? Vielä kerkee ilmottautua huomisee keskiviikkoo mennessä (munki pitää muistaa) tai sit viimestää siellä kentällä torstaina ennen klo 12. Ja muut sit tsemppaamaa reitin varrelle!!


-Viivi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti