11.2.2012

Pohojone!

Noni nyt tulossa kauan odotettua juttua Oulun reissusta. Lähdin siis tammi-helmikuun vaihteessa minilomalle Ouluun moikkaamaan au pair -kavereita pitkästä aikaa. Lähtö tuli aika extempore, mutta kuten jo mainitsin reissu oli mahtava ja koko viikonloppu kerrassaan huippu!

Lähdin kohti Oulua perjantaina (30.1.) klo 07.06 junalla. Vaihtoja oli kaksi: Riihimäellä ja Tampereella. Lahti-Riihimäki ja Riihimäki-Tre junat oli ajoissa, mutta Tampereelta lähdettiin n.8min myöhässä, mutta Oulussa oltiin kuitenkin vain 3min aikataulusta jäljessä noin klo 14. Junamatka meni hyvin ja yllättävän nopeastikin.
ensimmäinen vaihto
matkaevästä ja Tuhat loistavaa aurinkoa
perillä

Kaverini tuli vastaan Oulun rautatieasemalle ja siitä suunnattiin "kaupunkikierrokselle". Käveltiin Rotuaarilla, käytiin moikkaamassa Toripolliisia, kierreltiin kauppahallissa ja käytiin Cafe Bisketissä kahvilla. Kahvittelun jälkeen kierreltiin vielä vähän keskustan kauppoja toisen kaverini kanssa, jonka luokse majoituin minilomani ajaksi. Pakkasta oli ehkä vähän vajaa 20, mutta merituuli oli jäätävä!

ostin uudet nahkarukkaset K-marketin aulasta ettei sormet jäädy

"mää otan sulle pari maisemakuvaa"

Lauantaina nukuttiin suht pitkään ja syötiin aamupalaa ihan rauhassa. Päivällä pyörähettiin kaupungilla ja illalla vietettiin aluksi iltaa kaverilla pienellä porukalla ja myöhemmin suunnattiin Cafe Kuluman kautta Kaarleen. Illan aikana nautittiin sivistyneesti viiniä ja mustikoita, kaverini poikaystävä kehitteli mulle yhdessä kaverini kanssa facebook-statuksen ouluksi: "Mää kävelin pahki fiiniin mieheen Oulusa baarisa", jonotettiin kauan pakkasessa, kaverini esitteli minut: "tässä on mun kaveri Brysselistä", tanssittiin, laulettiin frontside ollieta täysillä tanssilattialla ja ihmettelin miksi hitaat soi keskellä iltaa, vaikka oikeasti taisi olla aika poistua narikan kautta pakkaseen.. eli vois sanoa, että ilta oli onnistunut, vaikka suht vauhilla menikin.
syötiin torotilloja :D

Sunnuntaina käytiin päivällä suömässä au pair -porukan voimin Pannussa. Suosittelen kyseistä paikkaa jos Ouluun päin satutte, oli nimittäin todella kiva paikka ja hyvää ruokaa. Syötiin L kokoinen pannupitsa neljästään ja siitä riitti juuri sopivasti kaikille. Ruoan jälkeen kävelin vielä kaverin kanssa hänen luokse kahville ennenkuin palasin toisen kaverini luokse katselemaan missikisoja.

Maanantaina oli herätys aikaisin aamulla, sillä mun ensimmäinen Suomen sisäinen lento lähti klo 08.30 Oulunsalon lentoasema. Lento oli 45 minuuttia myöhässä, matkustin Hki-Vantaan lentokentältä bussilla Lahteen ja ei muuta kun suoraan kouluun.

En vieläkään ymmärrä, miten sain koko viikonlopun tavarat mahtumaan tähän

Oli todella kiva nähdä parhaita kavereita viime vuodelta ja saada tutustua ihaniin ihmisiin, joten eiköhän toinen reissu tuonne pohojosempaan päin täydy taas joku kerta järkätä :D
avec Team Pohojone <3

1. pohojosen pojat haluaisivat varmana jo kovasti kävellä pahki Belgian suurlähettilään tyttäreen! eli tule pian uuestaan <3